Projekt spolupráce na sestavení daňového přiznání
Projekt „Spolupráce na sestavení daňového přiznání“ je specializovaná poradenská služba, jejímž cílem je správné stanovení daňové povinnosti při využití všech zákonných možností daňové optimalizace a dále eliminace identifikovaných rizik.
Projekt „Spolupráce na sestavení daňového přiznání“ probíhá standardně ve dvou etapách. V rámci této služby poskytujeme systematickou spolupráci na sestavení daňového přiznání k dani z příjmů právnických osob, přičemž se zaměřujeme například na:
- Prověření vybraných nákladových položek.
- Stanovení rozdílu účetních a daňových odpisů.
- Prověření vyřazeného majetku, vyčíslení rozdílu účetních a daňových zůstatkových cen.
- Prověření smluvních vztahů, které významným způsobem ovlivňují hospodářský výsledek společnosti.
- Prověření výnosů zaúčtovaných na účtech účtové třídy 6 z hlediska jejich vyloučení ze zdanitelných výnosů.
- Prověření zahrnování časově rozlišeného nájemného z leasingových smluv do daňově účinných nákladů.
- Prověření nejvýznamnějších položek účtu ostatních služeb a mimořádných nákladů.
- Posouzení systému účtování mank a škod.
- Prověření splnění podmínek pro uznání smluvních pokut a úroků z prodlení v daňových nákladech.
- Prověření přijatých a poskytnutých úvěrů a půjček.
- Prověření systému tvorby rezerv a opravných položek ovlivňujících daňový základ.
- Prověření reklamních a darovacích smluv, vyčíslení hodnoty darů jako položek snižujících základ daně.
- Prověření plateb do zahraničí za poskytnuté služby.
- Prověření transakcí se spřízněnými subjekty se zaměřením na posouzení tzv. cen obvyklých.
- Vyčíslení nároku na slevy na dani.
- Výpočet daňové povinnosti, příp. vyčíslení daňové ztráty.
Realizace doporučené vyplývající z výše uvedených prověření a analýz jsou předmětem samostného poradenství, případně dále uvedených projektů.
Průběžné daňové poradenství
Služby v oblasti průběžného poradenství ve věci daňové a celní problematiky jsme připraveni poskytovat na základě aktuálních potřeb Vaší společnosti. Odpovědi na dotazy poskytujeme jakoukoliv vhodnou či v dané situaci dohodnutou komunikační formou, především však v rámci osobních jednání, telefonem, e-mailem nebo faxem, ve sjednaných termínech s nejkratším možným prodlením.
- Řešení aktuálních problémů klienta na základě jeho potřeb a požadavků.
- Pravidelné poradenství v předem sjednaném rozsahu.
- Spolupráce na formulacích návrhů různých typů smluv s eliminací budoucích daňových rizik.
- Poradenství v souvislosti s odměňováním zaměstnanců a zahraničních expertů.
- Poradenství v souvislosti s vazbou předpisů platných v České republice na předpisy platné v zemích Evropské unie.
Projekt revize a nastavení procesů v oblasti DPH
Nabídka poradenství v oblasti aplikace předpisů o nepřímých daních a celních předpisů je specializovanou službou při realizaci transakcí do zemí EU. Klientům spolupráci při eliminaci rizik týkajících se celních, daňových a ekonomických oblastí, které při transakcích do zemí EU vznikají.
Naše nabídka představuje ucelené řešení daňově-celní problematiky Vaší společnosti včetně vzájemných vazeb jednotlivých oblastí:
Správnost aplikace zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty -
- analýza transakce z pohledu k dani z přidané hodnoty
- nastavení správného vystavování daňových dokladů a jejich náležitostí při provádění jednotlivých plnění (např. dodání zboží do EU, „reverse chargé“ služby, třístranné obchody, pořízení zboží z EU, přijaté platby – zálohy apod.),
- nastavení evidence důkazů prokazujících nárok na osvobození od DPH (např. při dodání zboží do EU apod.),
- nastavení vedení daňových evidencí,
- nastavení správného zpracovávání přiznání k DPH,
- nastavení vykazování údajů v Souhrnném hlášení,
- apod.
Správnost aplikace Vyhlášky o statistice vyváženého a dováženého zboží a způsobu sdělování údajů o obchodu mezi Českou republikou a ostatními státy Evropských společenství -
- analýza transakce z pohledu statistiky vnitrounijního obchodu se zbožím – INTRASTAT,
- nastavení vnitrofiremního systému sběru a vykazování údajů pro vykazování údajů o statistice vnitrounijního obchodu se zbožím – INTRASTAT,
- apod.
Správnost aplikace společné celní legislativy
- analýza transakce z pohledu celních předpisů
- nastavení vhodnosti a správnosti použití jednotlivých celních režimů ve vztahu na prováděné obchodní operace,
- nastavení správnosti aplikace společné obchodní politiky integrované do Celního sazebníku Společenství ( TARIC ),
- apod.
Projekt daňového řešení pohledávek
Cílem této specializované služby je návrh řešení sofistikovaného systému řízení pohledávek za účelem daňové optimalizace v prostředí Vaší společnosti. V rámci tohoto projektu provádíme:
- Analýzu portfolia pohledávek Vaší společnosti z pohledu platných účetních a daňových předpisů
- Návrh tvorby opravných položek a systému odpisů pohledávek s důrazem na maximalizaci daňové úspory.
- Návrh řešení systému řízení pohledávek za účelem daňové optimalizace včetně možností aktivního řízení pohledávek. Spolupracujeme se společností BIBBY FINANCIAL SERVICES, a.s.
- Aplikaci návrhu řešení v prostředí Vaší společnosti.
Zastupování a spolupráce při daňových řízeních
V případě sporů se správcem daně umíme doporučit administrativní a procedurální kroky, které je třeba podniknout. Jsme schopni zastupovat společnost před správcem daně, sestavit přesvědčivá podání (např. odvolání, žádosti, námitky) vůči správci daně a poskytnout potřebné rady a odbornou pomoc. Nebude-li možné vyřešit spory na úrovni správce daně, jsme připraveni Vám poskytnout kompletní služby od návrhu důkazních prostředků a přesvědčivých argumentací, až po jejich prezentaci u příslušného správního soudu, u Ústavního soudu v Brně a také u Nejvyššího správního soudu v Brně.
- Zastupování klienta před správcem daně.
- Vypracování řádných a mimořádných opravných prostředků v daňovém řízení včetně.
Možnosti sestavení žalob, ústavních stížností a kasačních stížností.
Poradenství a projekty v oblasti investičního majetku
V rámci služeb zaměřených na problematiku investičního majetku nabízíme klientům naše rozsáhlé zkušenosti v této oblasti a dále možnosti spolupráce s předními odborníky v České republice, přičemž se zaměřujeme především na:
- Poradenství v souvislosti se zatříděním majetku do příslušných odpisových skupin ve spolupráci se společností SIAK, a.s.
- Návrhy optimalizace evidence majetku (tvorba souborů majetku, příslušenství majetku).
- Kontrola splnění podmínek pro uvedení majetku do užívání, správnost stanovení doby odpisování.
- Posuzování nákladů vynaložených na opravy a technického zhodnocení.
- Formulace smluv při dodávkách investičních celků s ohledem na problematiku DPH (problematika dílčích plnění, stanovení dne uskutečnění zdanitelného plnění, atd.).
- Školení pracovníků klienta zodpovědných za oblast majetku v souvislosti s prováděnými opravami, údržbou, investicemi, návaznost na účetní evidenci.
- Poradenství při přípravě a zpracování podkladů k tvorbě rezerv na opravy hmotného majetku, posuzování uzavřených smluv, zejména smluv o dílo s ohledem na možné daňové důsledky z pohledu daně z příjmů a daně z přidané hodnoty.
- Prověření uzavřených nájemních smluv, provádění technického zhodnocení na najatém majetku.
Projekty Due Dilligence
- Posouzení nejvýznamnějších realizovaných transakcí.
- Posouzení plnění daňových povinností společnosti.
- Prověrka nejvýznamnějších smluvních vztahů z daňového, účetního a právního pohledu.
Problematika výzkumu a vývoje
- Poradenství v souvislosti s uplatněním položky odčitatelné od základu daně z titulu vykazovaných nákladů na výzkum a vývoj.
- Analýza nákladů a možnosti jejich uplatnění
- Spolupráce při sestavení projektu výzkumu a vývoje
- Zpracování žádosti o závazné posouzení skutečnosti, zda se u vybraných výdajů (nákladů) jedná o výdaje (náklady) vynaložené v daném zdaňovacím období při realizaci projektu výzkumu a vývoje, které lze odečíst od základu daně podle § 34 odst. 4 a
- Zastupování při podání žádosti o závazné posouzení